Jäkla virus

Klädd för besök på apoteket!
 
Ja detta elände med Coronaviruset. Att inte få träffa nära och kära, kramas, gemensamma trevliga middagar etc. Allt som man alltid tagit för givet!
Men samtidigt känner jag mig verkligen som en gnällspik när jag resonerar så.
Det finns många som till och med mistat nära och kära och då blir mitt klagande väldigt egoistiskt plötsligt. Man får vara tacksam istället. Drömma om saker att göra efteråt!
 Vi har ju flyttat in i huset för 6 månader sen och det finns alltid nåt att göra. Per jobbar nu i sin fotostudio i Luleå endast 1 dag i veckan och då är kunderna tillfrågade om de är friska, händer spritas och avstånd hålls.
En ny hylla i köket blev nyss klar och man blir förvånad på hur mycket som ryms på en bredd av 16 centimeter! 
Jag har kört igång lite sömnad nu när symaskinen kommit fram ur flyttlådorna.
Jag gick en 2-årig utbildning när jag var ung inom design, mönsterkonstruktion, facklära och modehistoria. Har alltid sytt men nu har jag ju egentid som jag gör vad jag vill med.
När barnen var små vikarierade jag som textillärare och höll även i sykurser på kvällstid.
Tänkte väl bli textillärare men samtidigt älskar jag att sälja så jag blev butikschef på KappAhl och före det Lindex. Jag fick en gedigen ekonomiutbildning på KappAhl och reste landet runt och höll i interna utbildningar till personal.
 
Imorse blev det ett par "springbyxor" av ett mjukt kamouflagetyg som jag hade i lådorna.
Vattenmelon till tjejen och Batman till killen.

Kommentera här: